Astrální cestování

Dr. Bruce Goldberg

Techniky a cvičení pro opouštění hmotného těla

Fontána – 2011

Autor knihy je držitelem bakalářského titulu v biologii a chemii, doktorem dentální chirurgie a magistrem přírodních věd v oboru poradenské psychologie. Od roku 1989 začal provozovat hypnoterapeutickou praxi v Los Angeles. Naučil se technikám hypnózy a její klinické aplikace. Od roku 1974 aktivně publikoval na veřejnosti formou článků v odborném tisku, diskusí a přednášek pro veřejnost. Ve své praxi provedl více než 33 000 terapií. Svoje klienty učil autohypnóze. Mimo knihy Astrální cestování vydal knihu Duševní léčení a knihu Hledání milosti, podle které byl natočen i úspěšný film.

Kniha má rozsah 255 stran, je vyhotovena v měkké vazbě na recyklovaném papíře. Obsah knihy je rozčleněn do jednotlivých, dobře srozumitelných částí. Toto členění umožňuje čtenáři, aby si udělal o celé problematice dobrý přehled. Je z toho patrné, že je popisovaná oblast autorovi dobře známá. Jako hlavní přednost knihy spatřuji začlenění problematiky astrálního cestování do mnohem širších duchovních souvislostí. Na základě své více než pětadvacetileté praxe autor seznamuje čtenáře s třinácti dimenzemi, které při svém cestování osobně navštívil. Kniha celkově působí optimistickým dojmem, a navozuje představu, že není nic jednoduššího než astrálně cestovat.

Kniha obsahuje následující kapitoly:

V úvodu naleznete kapitoly O autorovi, Poděkování a Úvod.

1. Astrální projekce

2. První mimotělesné zážitky

3. Další těla

4. Astrální bytosti

5. Další dimenze

6. Příprava na astrální cestování

7. Základní techniky astrálního cestování

8. Zážitky blízkosti smrti

9.Vědomé mimotělesné zážitky

10. Lucidní snění

11.Pokročilé techniky astrálního cestování

12. Astrální sex

13.  Astrální léčení

14. Vědecký výzkum astrálního cestování

Skládání dílků dohromady

Závěr knihy tvoří kapitoly Závěr, Slovník pojmů, Bibliografie. Poslední stranu tvoří Knižní nabídka dalších titulů vydavatelství Fontána.

Tato kniha je zvláštní v tom, že obsahuje velké množství návodů a cvičení. Ty celou problematiku znepřehledňují a případného zájemce zahlcují množstvím informací. K tomu je nutné přičíst i nějaké chyby, které byly zřejmě vytvořeny při překladu. Návody také obsahují značné množství hypnotických sugescí. Jejich převedení z psaného textu do funkční audio podoby je však docela náročné a pochybuji o tom, že najde širší uplatnění. Jejich obsah nelze brát doslovně. S některými formulacemi, které autor ve svých návodech používá, nemohu souhlasit (například zaměření se na temnotu). Některé pasáže jsou značně zjednodušené (oblasti mozkové činnosti). Jednotlivá cvičení a sugesce přitom nejsou ničím mimořádným. Obdobně je to s některými definicemi. Například definici duše „ duše je elektromagnetická energie (mozkové vlny alfa), jež představuje jádro našeho bytí. Říká se jí také podvědomá mysl …“, autor dle mého názoru nemůže myslet vážně.

I přes drobné výhrady mohu tuto knihu zájemcům o astrální cestování doporučit.

LLV – květen 2023