U karmického soudu

Božena Koubová

Fontána 2004

Kniha od pohledu působí seriózním až luxusním dojmem. Tvrdý obal s látkovou záložkou skrývá 163 stran textu, který je rozdělen do 16 kapitol. Tento první dojem oslabuje pouze nebělený, zažloutlý papír, na kterém je kniha vytištěna, a několik reklam nakladatelství Fontána.

Po knize jsem sáhl zejména proto, že se s autorkou znám ze základního výcviku regresní terapie. Proto jsem byl zvědavý na její zkušenosti z této oblasti. S většinou jejího obsahu mohu souhlasit a její zkušenosti odpovídají těm mým. Jsou zde ale i rozdíly, se kterými jsem se ve své praxi nesetkal. Díky své odlišné letité praxi používáme některé odlišné názvosloví. O to ale určitě nejde, mnohem důležitější je jejich obsah. Na tyto obsahové rozdíly v  jednotlivých kapitolách si dovolím poukázat. V žádném případě to však neznamená, že bych měl proti obsahu knihy jako celku nějaké výhrady. Dle mého názoru se jedná pouze o odlišnou osobní zkušenost, která popisuje odlišné části celku.

Procházení minulými životy. Autorka zde popisuje prožitky klientky, jejíž vyspělá duše pochází z Venuše. Osobně jsem se s tímto původem duše nikdy nesetkal. Možná je tomu tak proto, že původ mojí duše je odlišný. Stejně tak jsem se v praxi nikdy nesetkal s existencí dvoupaprsků o kterých se autorka zmiňuje.

U karmického soudu. Zde autorka popisuje Karmickou radu, která soudí činy člověka, které vykonal v průběhu své fyzické inkarnace. Tato rada se skládá ze sedmi bytostí a sídlí ve světelném chrámu. Moje praxe je mnohem méně okázalá. Funkci této rady zastává pouze jedna bytost, která je obklopena intenzivním světlem. Ostatní obsahy se ve svém obsahu shodují.

Úpadek Země a jejího lidu. Zde jsou zobrazeny příčiny postupného úpadku lidské populace. Jako příčinu zde autorka uvádí příliv mimozemských duší. Toto odpovídá i mojí zkušenosti, je jenom škoda, že zde autorka neuvedla původ těchto duší a do jakého etnika se tyto duše inkarnují.

Já jsem. Zde popsaný princip vypadá sice velmi věrohodně, přesto však nedoporučuji zkoušet jeho funkčnost na život ohrožujících problémech.

Další kapitoly od 7 paprsků – 7 druhů vibrací nebudu zvlášť konkrétně rozebírat. Mají totiž jednu společnou vlastnost, kterou osobně nazývám esoterickými pohádkami. Vzhledem k datu, kdy byly sepsány a době, která od toho uplynula, se ve spoustě případů ukazuje, že jsou v rozporu s realitou, která nás obklopuje. Proto je nemohu považovat za věrohodné. Naše mysl je schopna vytvořit jakékoli obsahy. Existují techniky, které umožňují odlišit fikci od reality. Pokud je autorka neovládá, stačí vize porovnat s okolní realitou, která je buď potvrdí, nebo vyvrátí.

Výhradu si dovolím mít k poslední kapitole Meditace k vyšším bytostem. Zde se v žádném případě nejedná o meditaci, ale o nějaký spontánní individuální prožitek, který bych zařadil nejspíše do kategorie volných asociací.

Úvod knihy, který je založen na prožitcích klientů, je dle mých zkušeností věrohodný. Zbytek knihy, u kterého není patrný jeho zdroj, je v rozporu s mými zkušenostmi a považuji jej za nevěrohodný. Dle mého názoru kniha jako celek nemá pro hledajícího valný přínos. Každopádně jsem od ní očekával víc. Pokud po ní chcete sáhnout jako po beletrii před spaním, tak proč ne.

LLV – duben 2018