Kdo se bojí smrti?

Jan van Helsing

Vydalo nakladatelství Anch Books v roce 2011, rozsah 316 stran.

Podle informace na přebalu knihy, autor pochází z duchovně založené rodiny. Ve svém životě se hodně věnoval cestování a pátrání po záhadách a tajemstvích. Ve svém vlastním nakladatelství vydává knihy zaměřené na toto téma, v posledních desetiletích se hodně věnuje zkoumání tajných společenství a zákulisí oficiálního dění. Jeho knihy se vyznačují velkou otevřeností a pronikavými postřehy, takže údajně byly v Německu a ve Švýcarsku zakázány. K tématu smrti přivedla autora vlastní zkušenost.

Úvodní část knihy je složena z několika krátkých kapitol, v nichž autor vysvětluje, jak se sám setkal s bytostí Smrti a jak se dostal k tomu, aby s touto bytostí vedl hovory a pokládal otázky. Názvy kapitol dostatečně vypovídají o jejich obsahu:

Pár slov úvodem, Snad nemáte strach, Bytost v černém se objevuje všude…, Černý muž existuje, Setkání s černým mužem, Co je mi po smrti, Jenomže jak se spojit se Smrtí, když ještě neumírám.

Hlavní část knihy tvoří rozhovor. Tato část je členěna pouze otázkami autora, kterých je 222 (nepočítala jsem je, toto číslo je uvedeno na přebalu). Z položených otázek je vidět, že autor není žádným nováčkem v duchovní oblasti, otázky jsou chytré a postupně vedou čtenáře k nejrůznějším tématům. Bytost smrti – sama sebe nazývá Anděl Proměny nebo Anděl Transformace – odpovídá vtipně, lehce a zevrubně.

Jaká témata jsou v tomto rozhovoru probírána:

Odpovědi černého muže často přesahují naše pozemské vnímání a otevírají čtenáři univerzální pohledy, nezatížené našimi běžnými představami dobra a zla.

V závěru autor uvádí, že k obsahu není co dodat. Odlišnost této své knihy na rozdíl od knih předchozích spatřuje autor v tom, že sděluje svoje osobní prožitky, svůj individuální příběh. Uvědomuje si, že otázky kladl jako racionálně myslící muž a mohl tedy zapomenout na některé tématické okruhy, které by zajímaly ženy. Dále autor přiznává, že od setkání s černým mužem je jiným člověkem, neboť černý přítel vyžaduje, abychom na sobě trvale pracovali. Sepsání knihy tedy u autora vyústilo do nového životního úseku a nového směru.

Já osobně jsem v knize nic nepostrádala, svým rozsahem a tématy dalece předčila mé očekávání. Vytkla bych jí snad jen to, že otázky nejsou utříděny do tématických celků a kapitol. Pokud se budu chtít k něčemu vrátit, bude obtížné hledat v houfu  222ti otázek a odpovědí ono téma, které mě právě zajímá.

Všechny odpovědi ohledně karmy, reinkarnace, podstaty lidské existence a dalších kosmických zákonitostí jsou zcela v souladu s principy, která používáme při našich sezeních a kterými se snažíme řídit v našich životech. Ale díky rozsáhlosti knihy a témat lze najít mnoho nových a zajímavých informací. Jsem ráda, že jsem se díky této knize blíže seznámila s bytostí Smrti. Vztah s ní cítím jako důvěrný a přátelský. Knihu mohu rozhodně doporučit.

JV - srpen 2012