Internetové stránky

Stránky www.jasmuheen.com překvapí hned při vstupu svojí pestrobarevnou úpravou. Jejich obsah je rozčleněn na šest základních odkazů: "Kdo", "Co", "Jak", "Kdy", "Proč" a "Kde", které se snaží návštěvníka navést na základní informace. Dalších deset vedlejších odkazů působí spíše dojmem informační nástěnky. Úvodní stránka je doplněna vyhledávačem, který má návštěvníkovi pomoci v pohybu na těchto webových stránkách.
    Pod odkazem "Kdo" se můžete dozvědět trochu více o autorce stránek. Kdo by ovšem hledal bližší osobní údaje či alespoň životopis, bude zklamán. Najde tu totiž převážně seznam autorčiných aktivit, včetně seznamu jejích knížek. Pokud se prokoušete spoustou informací až k jakési formě životopisu ve formátu pdf, o moc více informací se v něm také nedozvíte, neboť i ten je zaměřen převážně na autorčiny dosažené úspěchy a knižní tvorbu.
    Druhý odkaz "Co" je věnován cílům autorky. Jako hlavní jsou uvedeny cíle "Lidé žijící na této planetě v harmonii" a "Vytvoření ráje". Jako priority autorka zmiňuje: zdravé nasycení, ošacení, pohodlné ubytování a holistické vzdělávání těchto lidí pomocí nástroje nazvaného "Planetární mírový program". Dále následuje bližší rozebírání těchto témat.
    V odkazu "Jak" autorka zmiňuje prostředky, jimiž chce harmonie mezi lidmi na naší planetě dosáhnout, jedná se o spojení starověké moudrosti a vědy budoucnosti. Zmiňuje zde také pojmy "Návod 2000" a "teorii biopolí".
    Kdy vytvoříme tento ráj na zemi? Tak na tuto otázku autorka odpovídá pod odrážkou "Kdy". Podle ní to záleží na našich schopnostech.
    V předposlední odrážce "Proč" se můžete dozvědět důvod, proč bychom měli o tento ráj usilovat.
    Poslední odkaz "Kde" doplňuje informace o program Jasmuheen na rok 2006 v jednotlivých částech světa.

Další odkazy na "nástěnce" se již věnují různorodým informacím, stručnému představení pomocí videa, MP3 a elektronickým knížkám, Planetárnímu mírovému programu, Programu Prana, fóru, mimoanglickým jazykům, turné Jasmuheen, Kosmické internetové akademii a aktualizacím.

Celkově na mne tyto stránky působily velice nesrozumitelně a povrchně. Jsou plné obecných výrazů, pod nimiž je velice složité si představit konkrétní obsah, pochopit jejich poselství či smysl. Na místo toho je kladen velký důraz na grafické podání, které je místy až příliš křiklavé a vtíravé. Jejich grafické provedení velmi připomíná nevyžádané reklamní spamy. Orientace také není zrovna ideální, odkazy v textu vás neustále přeposílají do jiné části stránek. Z tohoto důvodu brzo ztratíte přehled, co jste již četli, nebo co podstatného vám naopak uteklo. Tento kolotoč poměrně často končí u nákupního koše. Video a mp3, které měly být zdarma, se mi nikdy nepodařilo stáhnout.
    Stránky na mne svým obsahem chvílemi působily jako výkladní skříň autorčiných úspěchů se snahou zdůraznit její výjimečnost. I proto se nemohu ubránit dojmu, že pravou funkcí stránek je v podstatě internetový obchod, který je pouze zabalený do poutavého kabátu.
    Na návštěvu České republiky se Jasmuheen zatím nechystá, její příznivci se musí vydat do sousedního Německa, kde se představí koncem května v Hamburgu.
    Osobně se domnívám, že pokud si nehodláte na těchto stránkách objednat nějakou autorčinu publikaci, je jejich návštěva spíše ztrátou času. Při jejich prostudovávání jsem nenašel žádnou myšlenku, která by mne něčím novým oslovila, či přesvědčila k zakoupení dalšího materiálu.

RS - březen 2006