Osudy duší

Michael Newton PhD.
Eugenika, Bratislava 2002

Podnadpis knihy – Smrt a znovuzrození napovídá, jaké problematice se věnuje její obsah. Jedná se o druhý díl čtyřdílné sady, který má rozsah 207 stran. Pokud jste již četli Cesty duší a pamatujete si jejich obsah, můžete klidně prvních 26 stránek úvodních kapitol knihy přeskočit, jsou totiž stejné jako v prvním dílu. Dále je kniha rozdělena do sedmi kapitol, které číselně navazují na první díl. Při samostatném čtení knihy bez znalosti prvního dílu může být tato volba matoucí. Jednotlivé kapitoly jsou pro názornost opět doplněny zápisky z hypnoterapeutických sezeních.

První kapitola s názvem Duše začátečníka má tedy číselné označení devět. Jak již název kapitoly napovídá, autor se v ní věnuje méně vyspělým duším. Duše, podle jejich vyspělosti rozděluje do pěti úrovní. Do kategorie začátečníků řadí úrovně jedna a dva, ze kterých sestávají tři čtvrtiny světové populace. Této skutečnosti pak připisuje i příčinu dosti neutěšeného stavu naší civilizace.

Kapitola deset má název Středně pokročilé duše. Autor v ní popisuje vlastnosti a způsoby chování duší třetí a čtvrté úrovně. Podle jeho poznatků dosažení této úrovně vyspělosti duším trvá průměrně tisíce až desetitisíce let.

Kapitola jedenáct má název Pokročilé duše. Jedná se o duše páté úrovně, jejichž výskyt je na zemi poměrně vzácný. Lidé této úrovně se vyznačují mimořádnými morálními vlastnostmi a setkání s nimi je pro druhé velkým přínosem. Úroveň jejich poznání duchovního světa je proti předcházejícím kategoriím duší mnohem větší.

V této kapitole se také dočtete o práci průvodců a o zásadách, kterými se při ní řídí. Například, jedním ze základních pravidel jejich duchovní pomoci je aktivně nezasahovat do individuálního vývoje svěřené duše. Jaké praktické dopady dodržování tohoto pravidla má, si jistě domyslíte sami. V této kapitole se také dozvíte mnohé o postatě a fungování duchovního světa.

Dvanáctá kapitola se jmenuje Výběr života. Pojednává o výběru prostředí, ve kterém prožijeme svůj další život. Autor v ní popisuje, jakým způsobem si duše vybírají svoje příští životy. Zajímavý je zejména popis technik, které duše při této činnosti využívají. Duše sice při svém rozhodování požívají naprosté svobody, ale zároveň musí naplňovat karmické zákony.

Třináctá kapitola má název Výběr nového těla. V této kapitole autor popisuje principy, na jejichž základě si duše vybírají svoje příští fyzická těla. Autor na praktických případech ukazuje, že fyzické poškození těla nemusí mít karmické příčiny, ale může to být svobodná volba dané duše, která tato omezení potřebuje pro naplnění svého záměru. V této kapitole autor mimo jiné naznačuje psychoterapeutický způsob, kterým řeší problémy svých klientů. S jeho pojetím však nemohu souhlasit, odporuje totiž základním karmickým zákonům. Postupy, které duch využívá při výběru svého budoucího fyzického těla, může dost dobře vysvětlit jev „deja vu“, se kterým se už většina z nás měla možnost setkat. Podle poznatků autora si zkušenější duše k naplnění svých záměrů vybírají těla s inteligentnější myslí. Při soužití duše, mysli a těla se nejedná o vzájemné podrobení si ostatních částí, ale o jejich vzájemně výhodnou symbiosu.

Čtrnáctá kapitola má název Příprava na návrat. Zde zjistíte, že v této oblasti není nic ponecháno náhodě. Posledním krokem duše před jejím vstupem do nového těla je jakási předživotní příprava za účasti všech zúčastněných duší. V této kapitole se dozvíte i něco o spřízněných duších.

Patnáctá kapitola nese název Znovuzrození. Její obsah pojednává o vstupu duše do fyzického těla. S touto oblastí máme opět bohaté zkušenosti a proto mohu autorovy závěry pouze potvrdit. V této kapitole se dozvíte i něco o problematice potratů.

Závěr. Obsahuje, kromě páru nezbytných slov závěrem, i některé filosofické úvahy na dané téma. Za zmínku stojí zejména téma zla na Zemi. Zajímavou je i informace, že v nastávajícím období se u nově inkarnovaných duší bude projevovat ztráta paměti o jejich skutečné identitě a obsazích minulých životů v mnohem menší míře, než tomu bylo doposud. Tento fakt by mohl být skutečnou příčinou tolik očekávaného duchovního rozvoje lidské společnosti.
    I když se v některých popisovaných oblastech moje zkušenosti od autorových odlišují, považuji tuto knihu v dané oblasti za velmi hodnotnou. Celkově považuji knihu za velmi zajímavou a přínosnou. Proto stojí za to si ji přečíst a najít si čas i na třetí díl jeho práce s názvem Učení duší.

LLV - 8.2005