Cítím nohy, bolí mě. Mám společenské
postavení, vyšší, než mají ostatní. Jsem žena a je mi přes dvacet
let. Mám dlouhé černé vlasy. Jsem v nějakém kamenném paláci, všude
kolem jsou kameny. Mám na sobě bílé oblečení se zlatýma ornamentama
ve tvaru jednoduše zakončené hranaté spirály. Zlato mám i okolo
hlavy. Je to jako širší čelenka, která vpředu nad čelem míří dopředu
ve tvaru nějakého ptáka. Jako kdyby letěl zobákem dopředu. Podlaha
je kamenná, místnost je velká, je to příbytek panovníka. Mám k němu
blízký vztah, jsem jeho manželka. Čekám na něho. Pociťuji nejistotu,
jsem namyšlená, pociťuji slabost a napětí. Chci dělat něco jiného,
než po mě chce panovník. Chci být jiná než ostatní. On chce, abych
normálně žila. Už přichází. Je vysoký, má urostlou a hezkou postavu.
Kamkoli vejde, je poznat jeho charisma. Na hlavě má stejnou čelenku
jako já, jeho vlasy za ní ale nejsou vidět. Jsou ale taky tmavé.
Vnímám jenom jeho oči a obličej. Chce, abych splnila jeho příkazy,
abych dál zůstala manželkou panovníka. Vím, že mě má rád. Já to ale
nechci, i když ho mám taky ráda. Chci se mu vyrovnat. Chci umět to,
co umí on a ještě víc. Umí říkat věci beze slov a umí ovládat lidi
beze slov. Ví, co bude a co bylo. Mě neovládá, protože mě má rád.
Nevím, jestli s mým odchodem bude souhlasit. Stejně jsem rozhodnutá
to udělat. Doufám, že mi to nakonec povolí. Jsem o hodně menší než
on. Něco mi vykládá. Neposlouchám ho, nechci to vnímat, nezajímá mě
to. Říká něco o tom, že můžu dělat hodně věcí i při tom, jak žiju
teď, ale nemusím mít všechno, co chci. Ale já to zrovna chci.
Přestává mluvit, jenom se na mě dívá. Nemůžu se už dál na něho
dívat. Odcházím pryč.
Jdu do svého pokoje. Sundávám si oblečení, zlaté šperky – jsou
těžké. Kolem krku zlatý límec a členku kolem celé hlavy. Beru si
obyčejnější šaty, které jsou světle hnědé a černé mokasíny. Odcházím
z paláce. Když odcházím, tak se mi všude klaní. Beru to jako
samozřejmost. Můžu si dělat, co chci a jít, kam chci. Jdu do velké
zahrady. V zahradě stojí nějaký chrám. Není to nic bombastického.
Jdu se tam učit. Vítám se s lidma, co tu jsou, a se svým učitelem. To
učení spočívá v soustředění a meditaci. Je nás tu víc. Tady chci
být. Učitel se mě ptá, jestli o tom ví můj manžel. Říká něco o
duchovnosti a o tom, že mám jiné povinnosti a že to učení je časově
náročné a že to nejde dohromady. Já v tom nevidím žádný problém.
Chci být dobrá, lepší než ostatní, vyrovnat se těm, co už ví.
V porovnání s ostatníma mi to jde dobře. Klečím. Slyším svého
učitele, říká, že přijde do paláce, abychom si o tom promluvili. Mám
ho ráda, ale není mi to příjemný. Myslím si, že se můžu rozhodovat
sama, on si myslí, že ne. Říká něco o zkušenostech, že jsem ještě
mladá a nemám tolik zkušeností. Je někde jinde než my ostatní. Je
někde dál. Můžu jít k němu, pochopila jsem význam toho, co nám chtěl
říct. Abych mohla něco přijmout, tak musím být prázdná. Když jsem
prázdná, tak se můžu naplnit. Přicházím k němu, usmívá se, má tu pro
nás pití a nějaké ovoce v misce. Učitel chce od mého manžela svolení
k tomu, jestli mě může dál učit. Stále si myslím, že to záleží jenom
na mě.
Jsem zpátky v paláci. Jím nějaké ovoce a oříšky. Manžel mě pozoruje.
Já jsem veselá a on je zasmušilý. Říkám mu, že přijde Kvintolan,
můj učitel. Odpovídá mi, že to ví a ptá se mě, jestli si to nechci
rozmyslet. Dívám se na něho, je smutný, ptám se ho, proč je takový.
Říká, že mě miluje. Má o mě strach. Já si myslím, že to, co dělám,
není nebezpečné. Nevěří mi, že to dokážu. Chci to dokázat, věřím si.
Přichází jeho rádce a můj učitel. Zdraví se očima. Sedáme si, dlouho
nikdo nemluví. Dlouho je ticho. Mluví spolu beze slov. Vím, že mi to
dovolí. Já to vím, ale nerozumím jim. Manžel mi oznamuje, že můžu
každý den docházet do chrámu, kde mě bude učitel učit. Vyhrála jsem!
Tak jsem si to přála! (spokojený výraz obličeje) Chci, aby věděl, že
to dokážu, že budu jako on, i když mi nevěří. Učitel odchází. Sedíme
proti sobě. Vím, že mě má moc rád a nechápu proč mi to nechce
dovolit. Taky ho mám ráda, ale myslím si, že dokážu víc, než být
jenom jeho manželkou a prezentovat nás při obřadech na veřejnosti.
Hladí mě, jako kdyby mě utěšoval. Ráno odcházím do chrámu.
Učitel nám vysvětluje, jaká budeme dělat cvičení. S kým budeme cvičit
a kde. Ty cvičení jsou tělesné, duševní a duchovní. Tělesná cvičení
jsou spojená se správným dýcháním. Jsou to různé pozice těla při
správném nádechu a výdechu. Něco jako jóga. Dýcháme do různých částí
těla. Tu část těla i cítíme a vnímáme. Potom jsou na řadě duševní
cvičení. Soustřeďujeme se na věci, na nějakou věc. Prvně zjišťujeme,
co to je, k čemu to slouží a k čemu se to používá. Potom to na sebe
necháváme působit. Sedíme, klečíme, nebo stojíme. Každý jak chce a
soustředíme se na tu věc, kterou už známe, ale už ji nepotřebujeme
znát, protože víme, co to je za věc. Snažíme se ji nějak cítit. Musím
ji cítit tak naplno, jako bych já sama byla tou věcí. To je ten
projev té věci. Pokračuju v tom učení každý den. Všechno mi to jde
dobře. Někdy se mi to zdá být hodně těžký, ale zvládám to vždycky
mezi prvníma. Učitel nám popisuje různé situace, které si máme
představit, zažít a prožít. Mít tu patřičnou reakci. Je to strach,
radost, smutek, pláč. Ten pocit si musíme sami umět vytvořit. Je to
důležité. Dozvídám se o světě, proč a jak funguje. Všichni můžeme
být vším, všichni jsme jedno, to jedno je všechno. Učím se přijímat
myšlenky, myšlenky jiných lidí. Ovládat svoje tělo, ovládat svoje
orgány. Vidět to, co nevidí jiní, slyšet to, co neslyší, cítit to.
Chci to vědět a umět, protože se tak dostanu dál. Chci se dostat na
jinou úroveň. Není to život na Zemi. Nevím, kde se ten život bude
odehrávat. Můj učitel i můj manžel už jsou na té úrovni. Trvá mi
dlouho, než se dostanu taky na tu úroveň. Jsou to měsíce. Studium
trvá celkem 16 – 18 měsíců. Zdá se mi to dlouho. Jestli už jsem na
té úrovni poznám podle toho, jestli projdu závěrečnou zkouškou. Znám
už hodně věcí. Vím, co se stane. Ta zkouška bude o tom, jestli budu
schopná obstát v jednotlivých úrovních bytí (vzdychání). Nesmím si
tu úroveň vzít za svou. Všech těch sedm úrovní si v té zkoušce
postupně prožiju. Jednotlivé úrovně nechám vždycky odejít a přejdu
na úroveň vyšší. Nesmím tu představu vzít za skutečnost, nesmím se
s ní ztotožnit. Když se s ní ztotožním, tak se do ní můžu dostat,
ale vrátím se zpátky a nedostanu se dál. Poškodí mi to mozková
centra a umřu. Jsou to – hmotná úroveň, rostlinná, živočišná, další
úrovní je člověk, potom člověk, který využívá intuici, potom člověk,
který se už projevuje božstvím a ví, že není omezen časem a
prostorem. Ví, že je věčnost a je schopen to projevovat v myšlení a
jednání. Další úrovní je člověk …
Nadchází den zkoušky. Jdeme do podzemí. Je tu tma a chladno.
Místnost, ve které jsem je kamenná. Mám z toho stísněný a nepříjemný
pocit. Ta místnost je malá. Mám být zasvěcena. Vybavuji si všechny
věci, které jsem se naučila. Všechno, co dokážu. Je to tu kamenný,
jako v nějaké hrobce. Lehám si, všude kolem je kámen. Zasunují za
mnou víko. Připadám si jako v hrobě. Tma a zima. Mám strach, cítím
ho v krku a sevření v žaludku. Cítím napětí v hlavě a dýchám
přerývaně. Mám pocit, že mě to tu stlačuje. Učitel mi vysvětluje, co
přijde. Budu prožívat nějaké snové obrazy a představy. Jejich
energii učitel nějak zavede do těla. Tím vlastně vyzkouší ty moje
jednotlivé úrovně bytí. Nesmím se s těmi jednotlivými úrovněmi
ztotožnit. Všechno to jsou jenom zkoušky. Když se s tím ztotožním,
tak se vrátím znovu na začátek a do úrovně, na které jsem tu zkoušku
neudělala. Vrátím se tam v jiném těle. Moje tělo umře a budou
zničena i moje nervová vlákna a jejich zakončení. Přijdu o svoje
vědomosti a znalosti. Zapříčiní to ta energie, kterou nebude tělo
schopné transformovat. Bude to těžký úkol, ale myslím si, že to
všechno zvládnu. Jsem připravená v té zkoušce obstát. Všechno vím,
všechno jsem se učila, vím, čeho chci dosáhnout. Vím, co chci. Je tu
nějaká silná energie. Světlo, velký a prudký světlo. Nevím, co je to
za světlo. Nevím, kde se tu bere. Cítím nějaké chvění a vibrace.
Ležím tu. Důležité je projít tou zkouškou a přežít. Už se těším, jak
vyjdu ven a budu to mít za sebou. Dívám se do skříňky s nějakými
klenoty. Těch mám spoustu, nezajímají mě. Odsunuju je pryč, nechci
je. Všechno mám. Objevuje se mi ještě spousta jiných věcí,
nepotřebuju je. Čekám, nevím co se děje dál. Vyrůstám, dostávám se
na nějakou královskou zahradu. Jsem nějaká cizokrajná rostlina.
Jeden jediný, velký, krásný květ. Lidi se na mě chodí dívat,
obdivují mě. Ne, tam nejsem, ne! Jsem na louce. Jsem vysoký, štíhlý
strom – bříza. Vracím se zpátky, ale vím, že ty rostliny mají svou
duši. Nejsu to ale já. Jsem v domě. Je to statek a já ho hlídám.
Jsem pes. Vidím nějaký zámek, nebo palác. Mám tu polštáře a oni mě
češou a hladí. Starají se o mě. Jsem bílá kočička. Útočí na mě
medvěd. Jsem nějaká kočkovitá šelma. Nechci tu být, ne! Něco mě
škube. Nějaký dravec škube zvíře, kterým jsem. Ale já to nejsem.
Sedím u kolébky a jsem maminka toho dítěte. Je pěkný a všichni se
máme rádi. Ale ne, to nechci! Lítají letadla, jsou to nějaký bojový
letadla. Schovávám se někde. Jsem voják. Někde jsem ztratil zbraň.
Jsem špinavej. Nevím, co se děje dál. Mám nějaký postavení, můžu
hodně věcí změnit. Není jednoduché se ke mně dostat. Jsem lékařka a
dobrá lékařka. Neléčím už všechny, jenom ty, o kterých si myslím, že
mi nějak pomůžou v kariéře. Ti míň důležitý se ke mně ani nedostanou
(vzdychání). Prosí mě. Rozhoduji o tom, jestli přežijí. Jsem dobrá a
dokážu je vyléčit. Podívám se a vidím, kde ten problém člověk má.
Bez nějakého vyšetřování. Proto se můžu zaměřit přímo na tu příčinu,
na ten nemocný orgán. Dělám to rukou. Přikládám ji na jejich tělo a
oni to cítí. Když je vyléčím, tak jsou mi zavázaní. Navíc jsem
šťastná i v rodině. Mám dvě holčičky, dvojčata. Všechno se mi daří.
Vypadám velice pěkně. Mizí to. Je tma. Já jsem to dělala jen
z úmyslem, abych byla lepší než ostatní. Myslela jsem si, že jsem víc
než oni. Proto se mi líbilo, co jsem mohla dělat. Proto jsem se
ztotožnila s tou doktorkou. Mohla jsem rozhodovat o životě a smrti.
Věděla jsem, že to dokážu (bolestný výraz obličeje). Cítím při tom
sevření v žaludku. Nejsem tou doktorkou, nejsem nic. Vidím tmu.
Nemůžu se nadechnout. Cítím hroznou tíhu v hlavě, v těle. Opouštím
to tělo. Proč umírám? Udivuje mě to. Dívám se na sebe zvrchu. Ležím
tu pod tím kamenným kvádrem mrtvá (vzdychání). Dívám se na to
zvrchu, jako ve zrychleným filmu. Vidím tu ležet svoje tělo a cítím
při tom vinu (skleslý výraz). Vyskakují mi ty jednotlivé zrychlené
události. Chtěla jsem něco, co v té době a na tom místě pro mě vůbec
nebylo důležitý. Jenom proto, že jsem se považovala za lepší. Někdo
ke mně mluví, nevím, kdo to je, vnímám jenom jeho hlas. Říká, že jsem
stejná a jiná jako ostatní. Protože každý je jiný, to ale ještě
neznamená, že je lepší. Všichni se můžou pyšnit tím, že jsou jiní.
Měla jsem možnost se i tak vyvíjet dál k lepšímu. Měla jsem možnost,
podmínky, ale chtěla jsem víc. Proto se teď budu muset učit všechno
znovu. Bez těch možností a podmínek, vlastníma zkušenostma, vlastním
poznáním, rozlišováním. Bez pomoci. Bez toho, abych ty druhý lidi
soudila. Chtěla bych to zkusit znovu, už bych to věděla. Ale ne,
nevěděla. Ztrácím souvislosti. Vůbec nebudu vědět, co jsem věděla.
Mám strach, že to nepoznám. Nebudu to vědět, umět. Nevím, jestli to
znovu dokážu. Ale vím, že musím (bolestný výraz obličeje). Mám
rozporuplné pocity. Strašně chci, vím to, chci pokračovat s tím, co
už vím, abych byla lepší, ale nejde to. Potom to zapomenu. Je to
strašně dlouhá doba. Zapomenu na všechny, co mě pomáhali. Vím, že
budou se mnou, ale já to nebudu vědět. Já tomu nebudu věřit. Budu si
užívat všechno, co budu mít a budu při tom nešťastná. Jsem z toho
smutná. Já to vidím, tu chybu (vzdychání). Nevím, jak jsem to vůbec
mohla chtít. Oni věděli, že na to nestačím, ale já jsem jim chtěla
ukázat, že se jim vyrovnám. Jako malý, umíněný děcko, tak mě museli
vidět. Lituju promarněné příležitosti, příležitosti k učení.
Uvědomuju si nějakou moudrost, pokoru. Je to těžká zkušenost.
Všechno to je minulost. Teď je mě dobře a lehko, nemůžu tu ale
zůstat.
Jsem v něčem tmavým. Nemůžu se hejbat. Kolem je rámus, někdo křičí.
Bolí mě hlava, nechci jít ven (vzdychání). Jsem venku. Rodím se
nějaké špinavé ženské, ve špinavé chalupě (znechuceně). Je mi to
nepříjemné. Proto jsem taky protivná a často křičím. Dávám jim
najevo, že se mi tu nelíbí a že tu nechci být. Už tu nějaké děti
jsou. Nechci sem. Řvu. Balí mě do nějakého hadru. Nemůžu se hýbat.
Pane Bože, jak se tu můžu něco naučit? To nejde. Chci zpátky. Už to
nejde. Jsem holčička. Nijak zvlášť mě nechcou, už děti mají.
Nestarají se o mě, nechávají mě špinavou. Vůbec nemám to, co
potřebuju.
/************************************TEXT_KONEC***********************************/>