Na rozdíl od pojmu klient, pojem žák v našem případě označuje konkrétní postavení v organizační struktuře. Tímto pojmem rozumíme někoho, kdo si zvolil práci na svém sebezdokonalování za svůj hlavní cíl a vybral si k tomu jako prostředek naši metodu. Být žákem obnáší uvědomovat si svůj proces učení. Studijní období žáka není nijak časově ohraničeno a je výhradně závislé na pokrocích, kterých žák ve svém růstu dosahuje. Studijní období žáka je rozděleno na dvě základní části, teoretickou, kdy získává hlubší znalosti základů teorie než je tomu u klienta, a praktickou, kdy tyto základy dále prohlubuje a zároveň získává praktické zkušenosti při vedením sezení s učitelem a jinými žáky. V průběhu přípravy není žák nijak formálně hodnocen ani zařazován do žádných kategorií. Studijní období žáka končí v okamžiku, kdy je dostatečně teoreticky i prakticky připraven a kdy získal dostatečnou osobní úroveň potřebnou k tomu, aby nastoupil vlastní cestu a stal se vedoucím.
Co obnáší být žákem.
s pozitivním výsledkem projít základní zkušeností klienta
musí se nacházet se na vývojovém stupni vědomé evoluce
zevrubně znát a průběžně prohlubovat svoje znalosti teorie
k řešení svých problémů zaujímat aktivní postoj
řešit svoje problémy prostřednictvím technik ŘIKAME
souhlasit s teorií a postupy
získané teoretické znalosti uvádět do své praxe
důvěřovat svému učiteli
dodržovat etické normy odpovídající jeho úrovni poznání
zachovávat mlčenlivost o neveřejné části
dodržovat zásady ŘIKAME v každodenním běžném životě
v průběhu studia studovat a používat i jiné postupy, které nejsou v rozporu se zásadami metody
po souhlasu a pod dohledem učitele vést sezení s ostatními žáky
podle své dosažené úrovně aktivně přispívat k prohlubování teorie i praxe
nemusí mít žádné teoretické ani praktické zkušenosti se žádnými jinými esoterickými směry či postupy
nesmí vědomě porušovat zásady ŘIKAME
nesmí používat látky negativně ovlivňující psychiku
nesmí bez souhlasu učitele vést sezení s osobami mimo okruh žáků
Vzhledem k charakteru a stanoveným cílům není možné tuto
problematiku vyučovat hromadně v jednorázových kurzech. Proto je tento obvykle
používaný systém nahrazen systematickou individuální přípravou. Výuka je
realizována formou individuálního dálkového studia. Ke studiu se není možno
přihlásit přímo. O konkrétních možnostech a vhodnosti studia se můžete
informovat po zakončení práce v rámci sezení.