NÁMĚTY

Eugenika

Nejdříve se podívejme, co na toto téma uvádí Wikipedie.

Eugenika je sociálně-filosofický směr zaměřený na studium metod, které usilují o dosažení co nejlepšího genetického fondu člověka. Pojem eugenika byl poprvé použit v 19. století britským matematikem a vědcem Francisem Galtonem. Pod pozitivní eugenikou se myslí snaha o rozšíření žádaných znaků v populaci, jako negativní eugenika bývá označována snaha o vymýcení z populace znaků nežádaných.

Ačkoli již Platón vyslovil základní myšlenku pozitivní eugeniky, kdy ideální potomstvo vzejde z "nejlepších" mužů a žen, vešla eugenika do lidské historie spíše kvůli své negativní formě v ideologii nacistického Německa, ale i v nedobrovolných sterilizacích mentálně postižených, epileptiků a vězňů coby nositelů "defektních" a "nežádoucích" dědičných znaků  v USA mezi lety 1902 až 1964 (přibližně 63 000 sterilizací) a dalších státech.

Kritikům eugeniky se nelíbí představa cílevědomého šlechtění lidského genofondu. Předně z politických a hodnotových důvodů, ale i proto, že souvislost mezi genotypem a fenotypen není, až na určité výjimky, tak přímočará a jednoznačná, jak se dříve soudilo. Není též jasné, kdo by měl určovat, jaké lidské vlastnosti jsou tynejlepší, přičemž kritici upozorňují na rasistické, antisemitistické, homofobní postoje historické většiny eugeniků, jež vyústily v podobě nacismu.

Etické otázky v souvislosti s eugenikou se v současnosti objevují především ve vztahu k in vitro fertilizaci, preimplantačnímu genetickému testování embryí a možnému rozvoji genové terapie.

Další, podrobnější informace můžete najít zde.

Eugenická myšlenka tedy není historicky ničím novým. V roce 1932 proběhla v New Yorku pod záštitou prezidenta USA Theodora Roosewelta 3. Eugenická konference. Její závěry podporovala Rockefellerova nadace. Závěry konference byly zaváděny v Kanadě, USA a Evropě. Jejím důsledkem byl nárůst fašismu a nacismu. V jeho pojetí se jednalo o pozitivní eugeniku, která měla za cíl vyšlechtit nového člověka, árijského typu.

Eugenické principy se však dají využít i k degeneraci lidského druhu. Již delší dobu probíhá skrytá destrukční eugenika. Tu můžeme spatřovat ve třech základních rovinách, které jdou spolu ruku v ruce a navzájem se prolínají. Jedná se o fyzický či zdravotní úpadek. Starost o fyzické přežití nás také odvádí od toho, abychom se věnovali svojí psychice, což vede k psychickému a etickému úpadku. Tatáž starost také vytěsňuje duchovnost z našeho života.

Po tělesné stránce se destrukční eugenika projevuje zejména nárůstem civilizačních chorob a celkovým snížením fyzické výkonnosti. Jako hlavní příčiny tohoto trendu můžeme uvést chemickou zátěž životního prostředí, ve kterém jsme nuceni žít. Snižování kvality potravin, které již dnes nemají téměř žádnou výživnou hodnotu. Ale i dlouhodobý a trvalý nárůst elektromagnetické zátěže našeho životního prostředí. K tomu je nutno přidat snižující se tělesnou aktivitu lidí zapříčiněnou stále širším využíváním moderních technologií. Celá tato oblast se projevuje ohrožením naší základní fyzické existence.

Psychická stránka se projevuje postupným snižováním IQ. Cíleným snižováním školních požadavků, slabším vzděláním a ztrátou schopnosti logicky myslet. Vyšší vzdělání je v tomto ohledu na škodu člověka. V této oblasti se také jedná o podceňování důležitosti etiky. Sem musíme zařadit i notorické lhaní, kdy se lež stává oficiálně přijímanou pravdou. Podvádění a krádeže se stávají běžným způsobem podnikání a obživy. Tento stav se následně odráží ve stavu celé společnosti.

Třetí oblastí, ve které se destruktivní eugenika projevuje, je oblast duchovní. Zde se projevuje vliv převládajícího materialismu, který veškeré duchovno znevažuje. Pro ty, kteří se nenechají odradit, jsou k dispozici různé satanistické a pseudoduchovní směry, které k rozvoji člověka a jeho duchovních schopností nevedou a ani vést nemohou.

Do všech těchto tří oblastí se samozřejmě promítá i vzdálenost místa, ve kterém žijeme, od místa našeho narození. Právě tyto jemné energie, které nás za normálních okolností mají vyživovat, nám mohou scházet. To se v dnešní době stává hodně rozšířeným vlivem migrace. Důsledkem toho je také vykořenění člověka a ztráta patriotismu. Stejně tak na nás negativně působí naše nespokojenost s naším postavením ve společnosti, nefunkčním partnerským soužitím a nespokojenost s našimi potomky. To vše vyúsťuje v nespokojenost s naší životní perspektivou.

Výsledný stav je o to složitější, že se všechny uvedené oblasti navzájem ovlivňují a doplňují. Efektivita výsledného úpadku lidské společnosti je při tomto způsobu využití eugeniky opravdu šokující.

Samozřejmě si můžete říci, že se to vás netýká. Jíte zdravě, veškeré chemii a elektromagnetickým vlivům se vyhýbáte. Dbáte na dostatek fyzického pohybu a moderním technologiím se záměrně vyhýbáte. O společenské dění se zajímáte, lži a podvody se vám hnusí a neúčastníte se jich. Jdete si svojí duchovní cestou osobního rozvoje, o které jste přesvědčeni, že je správná. Přesto se destruktivní eugenika týká i vás. Snadno to zjistíte tím, že si všimnete, že se vám nechce nic dělat a překonání tohoto stavu vás stojí stále víc úsilí. Můžete si také všimnout, že o některé dovednosti, které jste v minulosti měli, jste přišli, nebo vám nefungují tak dobře, jako tomu bylo v minulosti.

Působení destruktivní eugeniky se díky její všudypřítomnosti nemůžeme vyhnout. Kudy z této situace ven? Cesta není jednoduchá. Je náročná, plná úsilí a odříkání. Jako samozřejmost můžeme považovat vše, co je popsáno v předcházejícím odstavci. K tomu je zapotřebí přidat vědomé úsilí získávat informace a pracovat na sobě. Při této práci se zaměřit na odstranění příčin problémů a ne se věnovat jejich důsledkům. Začít můžete třeba tím, že přehodnotíte svoje přesvědčení, že to s vámi všichni myslí jenom dobře a začít se hlouběji zajímat o jednotlivé nastíněné oblasti. 

LLV – červen 2022

Zpět
Vytiskni stránku