Děti a ŘKM
/************************************NADPIS_KONEC*****************************/>
/************************************OBRAZEK*************************************/>
/************************************OBRAZEK_KONEC*******************************/>
Řízená kauzální meditace je založena na osobní iniciativě a odpovědnosti. Klient
nedostává nic zadarmo, musí si vše poctivě odpracovat. Přesto je velice
zajímavé, že pomocí této metody lze pracovat i s malými dětmi od nejútlejšího
věku, včetně kojenců. Samozřejmě tyto případy mají svá specifika a jasná
pravidla.
V případě „normálních“ dospělých klientů přísně dbáme na
respektování osobního přání a vůle. Proto bereme pouze klienty, kteří dají svůj
souhlas na úrovni fyzické (tím, že přijdou), psychické (vědomě vysloví přání
podstoupit sezení) a duchovní (jeho duše s tím souhlasí).
Pochopitelně malé dítě toho na fyzické a psychické rovině
není schopno. Fungují zde tedy podobná pravidla, jako je tomu v běžném životě.
Pravomoc přebírá ten, kdo je za dítě odpovědný, tedy jeho rodič. Otázkou je
pouze věk, do kterého má rodič právo o těchto záležitostech za dítě rozhodovat.
Není to stanoveno dosažením určitého počtu let, hranicí zde bývá schopnost
dítěte uvědomovat si důsledky svých činů. Jinými slovy, mysl dítěte je natolik
vyvinutá, že je schopná se těmito záležitostmi zabývat. Souhlas rodičů ovšem
nestačí. Mnohem důležitější a zásadnější je souhlas a přání duše dítěte.
Toto jsou základní předpoklady (nikoliv však všechny), aby s
prací mohlo být započato.
Průběh sezení se zásadně liší v tom, že dítě není fyzicky
přítomné. Je prováděno prostřednictvím média, kterým bývá zpravidla matka
dítěte, jakožto osoba mající k dítěti základní pravomoci.
Pomocí média je navázán kontakt s duší dítěte. Může sloužit
jako „tlumočník“ či zcela zapůjčit své tělo dané duši, která „vleze“ na dobu
sezení ke svému hostiteli. Dále už sezení probíhá "standardně" tak, jako kdyby
klient (dítě) seděl fyzicky osobně v místnosti.
Z daného popisu je patrné, že tento přístup má své výhody i
nevýhody. Mezi hlavní výhodu patří především absence mysli dítěte, neboť právě
mysl bývá největším "brzdným elementem". Práce tak bývá efektivnější a
rychlejší, linie kauzálních událostí bývá přímější. Tento fenomén je také patrný
při práci s duší, která není zrovna inkarnována (ať už se jedná o duši bez těla
či přivtělenou duši).
Na druhou stranu je novým potenciálním rizikem médium.
Přestože vazba mezi dítětem a matkou bývá natolik silná, že tenhle postup
většinou funguje, vstupuje do hry i stav média. Proto, není-li na tom matka
příliš dobře, může se její stav negativně projevit na průběhu sezení, či tento
postup dokonce zcela znemožnit. Přesto můžeme na základě dosavadních zkušeností
říci, že většinou převládají oproti normálnímu sezení výhody a práce bývá
efektivnější.
Zajímavá bývá v těchto případech zpětná vazba. Zatímco u
normálních klientů mohou skeptici tvrdit, že si klient přínos a zlepšení pouze
namlouvá, malé dítě asi nikdo nepodezírá, že něco předstírá.
Z výše popsaného vyplývá, že i při práci pomocí média si
klient své musí odpracovat. To platí nejen pro duši dítěte, ale i osobu, která
za něj fyzicky sezení absolvuje.
RS – srpen 2009
/************************************TEXT_KONEC***********************************/>