Zasvěcení
V následujících řádcích vás seznámím se svými znalostmi a
zkušenostmi v oblasti zasvěcení. Domnívám se, že jsem kompetentní se k této
problematice vyjádřit už jenom proto, že jsem k jednomu takovému zasvěcení
přišel svým spontánním vývojem, bez přičinění mistra v lidském těle. Byl to
rozhodně úžasný prožitek, který si určitě budu moc dobře pamatovat celý život.
Tak jsem se například se Shambhalou setkal mnoho let před tím, než se v našich
krajích dostala do módy. Mimo toho jsem absolvoval několik zasvěcení od mistrů v
různých liniích. Sám jsem pak také pár zájemců do některých linií zasvětil. Mimo
těchto zkušeností z tohoto života jsem měl možnost v rámci regrese prožít
několik minulých zasvěcení, včetně života, kdy zasvěcovat druhé bylo mým
životním posláním.
Zasvěcení není pouze jednorázovým, samoúčelným aktem, který
je smyslem a cílem naší činnosti. Ve své podstatě to je pouze prostředek, který
má za úkol dopomoci nám k rychlejšímu a efektivnějšímu pochopení a zvládnutí
dané problematiky. Například stát se za všech okolností energeticky samostatnou
bytostí, která svoji energii dokáže dle svojí potřeby libovolně využívat. Pak je
pouze na nás, zda ji využijeme pro realizaci svých fyzických aktivit, udržování
bdělé pozornosti, léčení, nebo energetickému dotování někoho jiného.
Už z významu samotného slova je patrné, že se musí jednat o
uvedení do něčeho, tajemného, co zasvěcovanému nebylo doposud známo. Pro získání
vlastního zasvěcení musí adept splňovat základní předpoklady, bez jejichž
naplnění by zasvěcení nebylo možné.
Výběr adeptů
Pro rozpoznání vhodnosti adepta k zasvěcení musí zasvěcující
mistr předem jeho vhodnost prověřit. Mimo specifických rysů jednotlivých
zasvěcovaných linií v této oblasti platí následující zásady.
1. Adept musí projevit svoje rozhodnutí na fyzické rovině. V praxi to obnáší to,
že musí mistra nějakým způsobem kontaktovat a na vlastní akt zasvěcení se
fyzicky dostavit. Proto osobně vylučuji možnost zasvěcovat osoby, které osobně
neznám na dálku bez vzájemného fyzického kontaktu.
2. Souhlas adepta musí být vydán na psychické, vědomé rovině. Ten je v praxi
udělován v rámci realizace předcházejícího bodu. Toto rozhodnutí by měl udělat
každý sám za sebe a zdůvodnění, že to dělám pro někoho jiného, třeba kvůli
partnerovi. zde rozhodně neobstojí.
3. Dále je vyžadován souhlas na duchovní, nevědomé rovině. V této oblasti musí
zasvěcení chtít duše adepta. Shodné stanovisko v uvedených třech oblastech
vypovídá i o určitém, potřebném stupni dosažené celistvosti žadatele.
4. Mimo uvedené je zapotřebí se ještě informovat o tom, jestli je pro žadatele
momentálně zasvěcení vhodné, nebo ne. Ani jeho duše totiž k této informaci
nemusí mít přístup. Zasvěcením totiž můžeme snadno zkřížit karmické plány s
danou osobou. Dopady takového činu se pak promítnou na karmě toho, kdo
zasvěcuje.
5. U zasvěcování do jakékoli světelné linie je zapotřebí také prověřit, jak
dalece jde daný adept cestou ke Světlu. Pokud by se nejednalo alespoň o 51%,
mohlo by být v některých liniích zasvěcení kontraproduktivní a stav
zasvěcovaného by mohlo ještě zhoršit.
Vlastní kompletní zasvěcení se musí skládat ze tří částí, které na sebe
bezprostředně navazují.
1. Teoretický základ, který musí zasvěcovanému dát teoretická východiska, ze
kterých zasvěcení vychází. Jedná se zejména o vznik, historii, vývoj a současný
stav. Dále pak zákonitosti a principy, na kterých je daná oblast založena. Tato
část obnáší získání teoretických znalostí, o kterých se v lepším případě adept
přesvědčí vlastní zkušeností.
V historii se jednalo o samostatné, často dlouhodobé
přípravné období, které trvalo tak dlouho, než byl adept připraven absolvovat
zasvěcovací obřad.
2. Vlastní obřad zasvěcení, který je obsahově totožný s iniciací. V této části
se jedná o aktivaci doposud nevyužívaných schopností a dovedností. Toto je část,
která se u nás v lepším případě realizuje. Bez ostatních dvou je však pro
zasvěceného téměř bezcenná.
V minulosti se jednalo o završení přípravného období, které
mělo formu slavnostního přezkoušení a potvrzení dosažené úrovně.
3. Předání informací, co si s nově nabytými schopnostmi počít a jak je efektivně
a bezpečně využívat. Dále pak postupy, jak se na nově nabyté úrovni udržet a co
je zapotřebí udělat pro případné zasvěcení do vyšší úrovně. V této fázi musí
dojít k uvedení teorie do praxe a k ukotvení nově nabytých schopností a
dovedností. Z tohoto požadavku vychází minimálně ony tři měsíce, které zasvěcený
potřebuje na jeho naplnění. Bez naplnění tohoto bodu nově nabyté schopnosti
postupně odezní a zasvěcený je na tom pouze o něco lépe, než byl před samotným
zasvěcením.
V minulosti to bylo období praktického využívání dosažených
schopností, které tvořilo základ pro další přípravné období potřebné pro
zasvěcení do vyššího stupně.
Samotné cesty k zasvěcení mohou být dvě.
1. Přirozená cesta
Je to cesta, kterou se k zasvěcení dostane člověk vlastní
pílí a úsilím v dané oblasti. Po takto absolvovaném přípravném období, až je
adept připraven, dochází ke spontánnímu zasvěcení, které vede mistr, kterým je
příslušná jemnohmotná bytost. V průběhu tohoto zasvěcení jsou zasvěcovanému
předávány i všechny potřebné informace, jak nově nabyté schopnosti používat v
praxi. Tyto informace nejsou předávány pojmově, ale obsahově, čímž dochází k
dokonalému pochopení problematiky a tím se automaticky stávají osobní zkušeností
zasvěcovaného. Takto projevené úsilí a realizované zvýšení „kvalifikace“ je pak
oceněno při kontaktu s jemnohmotnou bytostí vyšší úrovně. Tato forma zasvěcení
není vzhledem k její náročnosti tak častá. Navíc zasvěcený jedinec se
většinou takto dosaženým úspěchem nechlubí. Je to cesta „osamělého bojovníka“,
který si na všechno musí přijít sám.
2. Prostřednictvím jiné osoby
Při tomto způsobu realizuje všechny tři fáze zasvěcení mistr
ve fyzickém těle. Od jeho úrovně se také odvíjí výběr adeptů a rozdílná úroveň
zasvěcení, která je v našich podmínkách často omezena pouze na iniciaci, bez
vysvětlení potřebné teorie a předání informací pro následnou praktickou činnost.
I pokud jsou realizovány všechny tři potřebné fáze, jsou informace předávány
prostřednictvím pojmů a nikoli obsahů, tím dochází ke zkreslení takto
předávaných informací. Úroveň pochopení je v tomto případě přímo závislá na
dosažené úrovně zasvěcovaného a na jeho schopnosti správně interpretovat
předávané informace. Tento způsob zasvěcení ve většině případů nemotivuje k
další aktivitě, ale pouze k přejímání předávaných informací a slepému
následování mistra. Předávané poznání je ve většině případů opět degradováno
úrovní zasvěceného, čímž postupně dochází k degradování úrovně celé předávané
linie. Svoji úlohu zde sehrává i ego a finanční orientace každého zasvěcujícího
mistra. Tímto způsobem pak v průběhu doby dochází k celkovému úpadku, tak jako
je tomu například u Reiki.
Pokud chceme tuto variantu realizovat a změnit její stávající
stav, je zapotřebí zpřísnit výběr adeptů o zasvěcení. Rozhodně se nemohu
ztotožnit s rozšířeným tvrzením, že v dnešní době je zasvěcení vhodné pro
každého, kdo má o ně zájem. Dále zpřísnit požadavky a motivovat adepty o
zasvěcení k vlastní aktivitě a iniciativě v dané oblasti. Tím docílit lepšího
pochopení zasvěcované problematiky. Do vyšších stupňů pak zasvěcovat pouze ty,
kteří na to opravdu mají a kteří prokáží potřebnou aktivitu, teoretické
znalosti, zvládnutí předcházejícího stupně a praktické dovednosti při jeho
používání.
Iniciace
Iniciace je samostatnou kapitolou, která se zasvěcením úzce souvisí. Samotná
iniciace není nikdy plnohodnotnou náhradou zasvěcení, a to ani v oblasti otevření
a zpřístupnění nových možností. Tyto se totiž bez patřičného obnovování a
prohlubování postupně vytrácí. I po jejich degradaci jsou však tyto schopnosti
větší než i u jedince, který iniciován nebyl.
V praxi se s ní můžeme poměrně často setkat, zejména v následujících případech:
1. Při rádoby zasvěcení, které proběhne bez první a třetí fáze. Tímto jsou
stimulovány pouze nové schopnosti bez potřebných znalostí. Tento způsob je v
rámci zasvěcení nepřípustný.
2. Na rozdíl od toho je iniciace vhodná v odůvodněných případech, jako je
například dlouhodobé bezvědomí osoby, které chceme posílat energie, nebo u
malých dětí, které ještě nemohou být zasvěceny. V tomto případě je zapotřebí mít
vědomý souhlas zástupce dané osoby a duchovní souhlas iniciované osoby. Smyslem
iniciace je v tomto případě zlepšení příjmu posílaných energií.
3. Spousta z nás již iniciováno je. Je to pozůstatek minulosti, kdy jsme
absolvovali nějaká zasvěcení. Zasvěcení má totiž trvalý charakter a nekončí
fyzickou smrtí jedince. Tou ve většině případů přicházíme pouze o potřebné
teoretické znalosti a praktické dovednosti. Proto má někdo přirozeně lepší
dispozice pro práci s energiemi i bez potřebných znalostí. Z uvedeného vyplývá i
značná zodpovědnost za rozhodnutí nechat se do něčeho zasvětit. Přebíráme tím
totiž zodpovědnost i za všechny svoje budoucí inkarnace.
Otázku, jestli je vhodné se do něčeho nechat zasvětit, nebo
ne, si musí zodpovědět každý sám za sebe na základě svých aktuálních pocitů k
dané problematice.
Z vlastní zkušenosti mohu prohlásit, že pokud se zasvěcování
provádí dobře a zodpovědně, je to velmi účinný prostředek na podporu osobního
vývoje. Dokáže adepta připravit, pozvednout na vyšší úroveň a dále jej motivovat
v dalším vývoji. Při dosažení mistrovského stupně pak završit jeho vývoj v dané
oblasti. Pokud se však zasvěcení provádí nesprávně a nezodpovědně, tak může být
jeho dopad přesně opačný. Proto doporučuji k této problematice přistupovat co
nejzodpovědněji.
Jak vidíte, tak činnost při zasvěcení není zdaleka tak
jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. Sám jsem se při zasvěcení v
praxi setkal s tím, že zasvěcující mistr o zasvěcované linii vůbec nic nevěděl.
Proto také pochybuji, že věděl cokoli o zasvěcování jako takovém. O tom, že nese
osobní zodpovědnost za svoje žáky v dané oblasti a o tom, že v případě jejich
zpronevěření se daným zásadám má možnost, ba dokonce povinnost zablokovat jejich
aktivované schopnosti ani nemluvě. Jinak by totiž určitě nebyl ochoten přijmout
karmické dopady, které si tímto neuváženým jednáním přivodí.
Mohu vás přitom ujistit, že popsané kroky nejsou vůbec
přehnanou důsledností, ale pouze základním nástinem problematiky zasvěcování.
Pokud jste už byli do nějaké linie zasvěceni, nebo pokud jste
někoho do něčeho zasvětili, tak si můžete snadno porovnat, jak takové zasvěcení
má v minimálním rozsahu probíhat a jak to ve vaší praxi bylo. Pokud o nějaké
zasvěcení máte zájem, může být pro vás popsaný postup vodítkem pro posouzení,
jestli je ve vašem případě všechno v pořádku. Stejně tak vám popsaný postup
pomůže pochopit, pokud vás mistr odmítne zasvětit, nebo jeho požadavky, které na
vás klade.
LLV – duben 2010